Frontofficemedewerker Burgerzaken | 32-36 uur

Dit is een oud bericht.

De gemeente Dalfsen zoekt een enthousiaste Frontofficemedewerker Burgerzaken die inwoners en ondernemers op een gastvrije en professionele manier te woord staat. Bij de balie Burgerzaken help je inwoners bijvoorbeeld met het aanvragen van paspoorten, rijbewijzen en andere belangrijke documenten. In deze afwisselende functie zorg jij ervoor dat iedereen snel en correct wordt geholpen.

Wat ga je doen als Frontoffice Medewerker Burgerzaken 32-36 uur? 

Als frontofficemedewerker ben je het eerste aanspreekpunt voor inwoners en ondernemers die contact opnemen met Burgerzaken. In deze functie werk je flexibel, ook tijdens avondopenstellingen. Geen dag is hetzelfde, want je werkzaamheden zijn veelzijdig en uitdagend. Naast het werk in het gemeentehuis ben je ook actief op ons servicepunt in Nieuwleusen.

Je taken zijn divers en bestaan onder andere uit:

  • Ontvangen en ondersteunen van mensen aan de balie bij het aanvragen van paspoorten, rijbewijzen, verhuizingen en andere producten en diensten;
  • Beantwoorden van vragen via telefoon, receptie en balie, ook tijdens avondopenstellingen (volgens een rooster);
  • Verwerken en controleren van aanvragen en bijbehorende administratie;
  • Herkennen en signaleren van mogelijke gevallen van identiteitsfraude;
  • Adviseren van inwoners over producten, diensten en procedures binnen Burgerzaken.
  • Doorverwijzen van complexe vragen naar (senior) collega’s in de backoffice.

Jouw kwaliteiten als Frontofficemedewerker Burgerzaken 

Je hebt een open en gastvrije houding en staat inwoners op een klantvriendelijke en professionele manier te woord. Met jouw klantgerichte instelling en uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, weet je mensen helder en vriendelijk te helpen. Flexibiliteit is voor jou vanzelfsprekend, en je springt zonder aarzeling bij tijdens ziekte of vakantie van collega’s. Daarnaast blijf je rustig en oplossingsgericht, ook in stressvolle situaties.

Daarnaast vragen we dat je beschikt over:

  • Minimaal een MBO4 werk- en denkniveau;
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal;
  • Een afgeronde opleiding op het gebied van Burgerzaken of de bereidheid om deze te volgen;
  • Bij voorkeur ervaring in een soortgelijke functie;
  • Kennis van wet- en regelgeving binnen het vakgebied is een pré;
  • Je bent oplossingsgericht en denkt graag mee over praktische oplossingen.

Waar kun je op rekenen?

Voor de functie Frontofficemedewerker Burgerzaken kun je rekenen op: 

  • Een contract voor 32 tot 36 uur per week (onderhandelbaar) voor de duur van één jaar met de intentie dit om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd; 
  • Een salaris van maximaal € 3.831, - (schaal 7 cao gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek.   
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je salaris. Jij kiest wat je met dit budget doet. Bijvoorbeeld extra verlof kopen, vakantiegeld, eindejaarsuitkering, maandelijks opnemen of alles eens per jaar laten uitbetalen;     
  • Een goede verlofregeling van 194,4 uren per jaar bij een voltijd dienstverband. Dit bestaat uit wettelijk verlof (144) en bovenwettelijk verlof (50,4 uur). Daarnaast is er ruimte mogelijkheid om betaald ouderschapsverlof op te nemen;     
  • Een laptop en telefoon in bruikleen;      
  • Een uitgebreid pakket aan extra arbeidsvoorwaarden, waaronder een thuiswerkvergoeding, een regeling uitruil woon-werkverkeer, een gunstige (lease) fietsregeling en een werkgeversbijdrage in de kosten van de arbeidsongeschiktheids- en zorgverzekering; 
  • Pensioenopbouw bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP).

In deze functie is het beperkt mogelijk om hybride te werken. Gelukkig biedt het gemeentehuis een fijne werkplek in een mooie en groene omgeving.

Werken bij de gemeente Dalfsen

Bij de gemeente Dalfsen werk je samen met zo’n 300 collega’s aan een innovatieve en duurzame toekomst. Je werkt in een prachtig gemeentehuis dat direct aan de Overijsselse Vecht ligt, waardoor je elke dag kunt genieten van een inspirerende omgeving.  Daarnaast zijn winkels, gezellige horeca en prachtige natuurgebieden binnen handbereik. Of je nu even een wandeling langs de rivier maakt of de lokale voorzieningen benut, de balans tussen werk en ontspanning is in Dalfsen nooit ver weg.   
We werken nauw samen met inwoners, ondernemers en regionale partners om van Dalfsen een plek te maken waar iedereen zich thuis voelt. Met onze kernwaarden vertrouwen, samen en nabij zorgen we voor een fijne woon-, werk- en leefomgeving. 

Daarnaast betekent werken voor gemeente Dalfsen:  

  • Een goede balans tussen werk en privé, waarbij je hybride kunt werken (mits mogelijk in de functie) op kantoor én thuis;
  • Ruimte voor groei! Via de Dalfsen Academie krijg je volop kansen om jezelf te ontwikkelen met diverse cursussen en trainingen;
  • Een werkplek waar jouw ideeën en initiatieven gewaardeerd worden, en waar je samen met enthousiaste collega’s bijdraagt aan tastbare resultaten voor de gemeenschap.

Solliciteren

Stuur ons jouw motivatiebrief en cv vóór maandag 13 januari 2025 via de knop 'solliciteren'. We kijken uit naar jouw sollicitatie!

Solliciteren

Informatie over de vacature en sollicitatieprocedure

Heb je een vraag over de inhoud van de functie?

Neem contact op met Kristel Hoonhorst, teamleider Burgerzaken & KCC via e-mailadres k.hoonhorst@dalfsen.nl  of telefoonnummer 14 0529. Heb je een vraag over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Hetty Krul-Nijenhuis, adviseur werving & selectie, via e-mailadres h.krul@dalfsen.nl of telefoonnummer 06 405 275 34. 

Procedure

De procedure is als volgt:

  • Solliciteren kan tot maandag 13 januari 2025;
  • De sollicitatiegesprekken staan gepland op dinsdag 21 januari 2025 in de middag;
  • Het arbeidsvoorwaardengesprek is op maandag 27 januari 2025 in de middag. 

Gemeente Dalfsen is een inclusieve organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers inzet om betere resultaten te halen voor de gemeente. Talent als basis, diversiteit als kracht.

Acquisitie n.a.v. deze advertentie en/of het gebruik maken ervan voor eigen doeleinden heeft niet onze voorkeur.