Juridisch Adviseur Omgevingsrecht (28-36 uur)

U kunt reageren tot en met .

Wij zoeken een enthousiaste Juridisch Adviseur Omgevingsrecht die verantwoordelijk is voor het adviseren en begeleiden van vergunningaanvragen, handhavingsprocedures en gedoogbeschikkingen. In deze rol werk je nauw samen met verschillende stakeholders en ben je de schakel tussen recht en beleid.

Wat breng je mee?

Als Juridisch Adviseur Omgevingsrecht heb je een scherp analytisch vermogen en kun je complexe juridische vraagstukken vertalen naar heldere, praktische adviezen. Je hebt oog voor bestuurlijke gevoeligheden en weet stakeholders op de juiste manier te benaderen.

Daarnaast beschik je over:

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding Rechten;
  • Ervaring met relevante wet- en regelgeving binnen het omgevingsrecht.

Wat ga je doen?

Als Juridisch Adviseur Omgevingsrecht ben je een expert op het gebied van de Omgevingswet en omgevingsrecht in brede zin. Je:

  • Adviseert procedureel en inhoudelijk over vergunningaanvragen en handhavingsverzoeken;
  • Begeleidt juridische procedures van A tot Z.

Je belangrijkste taken omvatten:

  • Adviseren en begeleiden van juridische vraagstukken op het gebied van omgevingsrecht, waaronder de Omgevingswet, handhavingsprocedures en gedoogbeschikkingen;
  • Behandelen van bezwaar- en beroepschriften en het opstellen van verweerschriften en pleitnota’s. Je vertegenwoordigt het bevoegd gezag bij de behandeling ter zitting;
  • Beoordelen van vergunningaanvragen en adviseren over complexe vergunningaanvragen volgens de Omgevingswet;
  • Opstellen van beschikkingen met betrekking tot vergunningaanvragen, handhavingsverzoeken en gedoogbeschikkingen, met zorgvuldige motivering;
  • Adviseren en afstemmen over flankerend beleid en de samenwerking met andere bestuursorganen, inclusief het adviseren over bestuurlijke geldschulden;
  • Toetsen van aanvragen aan het omgevingsplan en beoordelen van afwijkingsmogelijkheden voor verschillende initiatieven.

Competenties en vaardigheden

Verder verwachten we dat je beschikt over de volgende competenties en vaardigheden:

  • Ziet verbanden tussen gegevens, signaleert problemen en zoekt actief naar oplossingen;
  • Plaatst de dagelijkse praktijk in een breder, strategisch kader en anticipeert op toekomstige ontwikkelingen;
  • Begrijpt de belangen van verschillende partijen en brengt juridische kennis helder over;
  • Weet anderen te overtuigen van standpunten en communiceert effectief met verschillende belanghebbenden;
  • Neemt verantwoordelijkheid en handelt proactief door de juiste ketenpartners in te schakelen voor een zorgvuldige juridische afhandeling.

Wat bieden wij?

  • Een contract voor 28 tot 36 uur per week (uren in overleg);
  • Een uitdagende en afwisselende functie binnen een dynamische organisatie;
  • De mogelijkheid om je verder te ontwikkelen binnen het vakgebied omgevingsrecht;
  • Een collegiale en professionele werkomgeving waarin ruimte is voor eigen initiatief en verantwoordelijkheid;
  • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden, waaronder een marktconform salaris en diverse secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Maximaal € 5.313,- bruto per maand, met de mogelijkheid tot een arbeidsmarkttoelage;
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je salaris. Jij kiest wat je met dit budget doet. Bijvoorbeeld extra verlof kopen, vakantiegeld, eindejaarsuitkering, maandelijks opnemen of alles eens per jaar laten uitbetalen.

Solliciteren

Ben jij klaar voor de uitdaging? Solliciteer direct en word de juridische spil in ons team! Wij kijken uit naar jouw reactie. Solliciteren kan tot en met 13 april 2024.

Heb je een vraag over de inhoud van de functie?

Neem gerust contact op met Saskia Deurenberg, Teamleider Ruimtelijke kwaliteit via s.deurenberg@dalfsen.nl of bel 0529 48 83 20. Heb je een vraag over de sollicitatieprocedure? Dan kun je contact opnemen met Hetty Krul-Nijenhuis, adviseur werving & selectie, via h.krul@dalfsen.nl of 06 40 52 75 34.   

Sollicitatieprocedure

  • Solliciteren kan tot maandag 14 april 2025;
  • Sollicitatiegesprekken vinden plaats op donderdag 24 april 2025 in de middag;
  • Arbeidsvoorwaardengesprek is op maandag 28 april 2025 van 10:00 – 11.00 uur.

Stuur ons jouw motivatiebrief en cv vóór maandag 14 april 2025 via de knop 'solliciteren'. We kijken uit naar jouw sollicitatie!

Solliciteren

Gemeente Dalfsen is een inclusieve organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers inzet om betere resultaten te halen voor de gemeente. Talent als basis, diversiteit als kracht.

Acquisitie n.a.v. deze advertentie en/of het gebruik maken ervan voor eigen doeleinden heeft niet onze voorkeur.