Teamleider Informatiemanagement | (32-36 uur)

U kunt reageren tot en met .

(32-36 uur)

Wij zoeken een betrokken teamleider die het team stimuleert in hun ontwikkeling en verantwoordelijkheid neemt voor de kwaliteit van processen, producten en het welzijn van medewerkers. Je speelt een actieve rol in organisatieontwikkeling en veranderprocessen, vertaalt deze naar concrete acties binnen je team en neemt collega’s mee in de visie van de organisatie. Hierbij bouw je aan een cultuur waarin samenwerking, vertrouwen en nabijheid centraal staan en zichtbaar zijn in de dagelijkse praktijk.

Gemeente Dalfsen heeft in 2023 een nieuwe organisatiestructuur ingevoerd, opgebouwd uit drie domeinen: Dienstverlening, Ruimte en Samenleving. Deze structuur biedt ruimte voor groei en ontwikkeling en legt nadruk op sterk leiderschap, mede door de introductie van teamleiders die een sleutelrol spelen in het verbinden van visie en uitvoering binnen de teams.

Het team

Als teamleider Informatiemanagement binnen het domein Dienstverlening stuur je een team van ongeveer vijftien professionals aan. Het team bestaat uit functioneel beheerders, een demand manager, (strategisch) informatieadviseurs, medewerkers informatiebeheer, data-analisten en medewerkers GEO. Samen leveren zij een belangrijke bijdrage aan de gehele organisatie en de toekomstbestendigheid van de gemeente Dalfsen.
Het team is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van moderne digitale dienstverlening en informatievoorziening. Zij signaleren trends en behoeften, adviseren de organisatie, leiden projecten, beheren applicaties, borgen beveiliging en privacy, en ontwerpen slimme oplossingen. Denk hierbij aan onderwerpen zoals datagedreven werken, nieuwe digitaliseringswetten en zaakgericht werken.
Binnen het team is er behoefte aan verdere verduidelijking en invulling van rollen en verantwoordelijkheden. Als teamleider speel je hierin een belangrijke rol door structuur en richting te bieden.

Jouw rol

Je geeft leiding volgens het leiderschapsmodel Dalfsen: Authentiek, Richting geven, Ruimte geven, Realistisch zijn en Reflecteren. Je hebt aandacht voor de mens achter de professional en zorgt voor een sterk teamgevoel. Tegelijkertijd stuur je op kwaliteit, ontwikkeling en welzijn binnen het team.
Je maakt resultaatgerichte afspraken en bewaakt de opvolging hiervan. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor PIOFACH-taken, voortgang, kwaliteit en optimalisatie van processen. Je adviseert over vraagstukken die domeinoverstijgend zijn en vertaalt managementbesluiten naar
concrete organisatorische taakstellingen. Ook kun je optreden als gedelegeerd opdrachtgever voor projecten. In jouw rol heb je specifieke aandacht voor informatiebeveiliging en privacy. Je handelt hier zelf bewust naar en neemt je team mee in het creëren van bewustwording en naleving.
Tot slot ontwikkel en onderhoud je een actief relatienetwerk. Je initieert en stimuleert samenwerking met andere gemeenten en externe partijen, bewaakt en beheert contracten met deze partijen en creëert draagvlak voor het te voeren beleid.

Jouw kwaliteiten

Wij zoeken een teamleider met uitstekende communicatieve vaardigheden die een team kan leiden vanuit natuurlijk gezag. Je bent mensgericht, bewaakt het resultaat, toont eigenaarschap en bent flexibel. Je hebt een scherp oog voor politieke en bestuurlijke verhoudingen en bent bekend met PIOFACH-taken. Je beschikt over hbo werk- en denkniveau. Leidinggevende ervaring of potentie om hierin te groeien is vereist. Tot slot heb je een scherp tactisch en operationeel inzicht met een natuurlijke organisatiesensitiviteit.

Waar kun je op rekenen?
  • Een contract voor 32-36 uur voor de duur van één jaar met de intentie dit om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd; 
  • Een salaris van maximaal € 6.862,- (schaal 12 cao gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek; 
  • Naast je salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit biedt je de vrijheid om dit budget naar eigen wens in te zetten, bijvoorbeeld voor het kopen van extra verlof (187 uur), opleiding of uitbetaling; 
  • Een goede verlofregeling van 194,4 uren per jaar bij een voltijd dienstverband. Dit bestaat uit wettelijk verlof (144) en bovenwettelijk verlof (50,4 uur) en betaald- en onbetaald ouderschapsverlof;     
  • Een laptop en telefoon in bruikleen;      
  • Een pakket aan extra arbeidsvoorwaarden, waaronder een thuiswerkvergoeding, een regeling uitruil woon-werkverkeer, een gunstige (lease) fietsregeling en een werkgeversbijdrage in de kosten van de arbeidsongeschiktheids- en zorgverzekering;
  • Pensioenopbouw bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP).
Werken bij de gemeente Dalfsen 

Bij de gemeente Dalfsen werk je samen met zo’n 300 collega’s aan een innovatieve en duurzame toekomst. Je werkt in een prachtig gemeentehuis dat direct aan de Overijsselse Vecht ligt, waardoor je elke dag kunt genieten van een inspirerende omgeving.  Daarnaast zijn winkels, gezellige horeca en prachtige natuurgebieden binnen handbereik. Of je nu even een wandeling langs de rivier maakt of de lokale voorzieningen benut, de balans tussen werk en ontspanning is in Dalfsen nooit ver weg.  
We werken nauw samen met inwoners, ondernemers en regionale partners om van Dalfsen een plek te maken waar iedereen zich thuis voelt. Met onze kernwaarden vertrouwen, samen en nabij zorgen we voor een fijne woon-, werk- en leefomgeving. 

Daarnaast betekent werken voor Gemeente Dalfsen:   

Een goede balans tussen werk en privé, waarbij je hybride kunt werken op kantoor, bij partners én thuis. Ruimte voor groei! Via de Dalfsen Academie krijg je volop kansen om jezelf te ontwikkelen met diverse cursussen en trainingen. Een werkplek waar jouw ideeën en initiatieven gewaardeerd worden, en waar je samen met enthousiaste collega’s bijdraagt aan tastbare resultaten voor de gemeenschap. 
Word onze nieuwe Teamleider Informatiemanagement en bouw mee aan de toekomstbestendigheid van de gemeente Dalfsen!

Solliciteren

Ben jij de teamleider die we zoeken?

Wij ontvangen jouw motivatiebrief en cv graag vóór maandag 6 januari 2025.

Solliciteren

Heb je een vraag over de inhoud van de functie?

Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Renate Zuidema, manager domein Dienstverlening, via r.zuidema@dalfsen.nl of telefonisch via 0529 488 388. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Hetty Krul-Nijenhuis, adviseur werving & selectie, via h.krul@dalfsen.nl of telefonisch via 06 405 275 34.

Procedure

De procedure verloopt als volgt:

  • Je kunt solliciteren tot en met zondag 5 januari 2025;
  • De sollicitatiegesprekken vinden plaats in de ochtend van dinsdag 14 januari 2025;
  • Het arbeidsvoorwaardengesprek staat gepland op maandag 20 januari 2025 om 14:00 uur;
  • Een ontwikkelassessment en/of deelname aan een Management Development (MD) traject kan onderdeel uitmaken van de procedure.

Gemeente Dalfsen is een inclusieve organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers inzet om betere resultaten te halen voor de gemeente. Talent als basis, diversiteit als kracht.

Acquisitie n.a.v. deze advertentie en/of het gebruik maken ervan voor eigen doeleinden heeft niet onze voorkeur.